تشکیل جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل با موضوع بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران

در سی‌وهفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ، عملکرد حکومت ایران یکی از موضوعات اصلی بحث روز گذشته در این نشست در مقر سازمان ملل متحد در ژنو بود.
به گزارش حقوق بشر در ایران ، روز گذشته گزارش موارد نقض حقوق بشر ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گرفت و کلیه موارد نقض حقوق بشر از جمله سرکوب پیروان سایر ادیان ، اعدام نوجوانان زیر سن رشد ، سرکوب فعالین حقوق بشر ، سرکوب فعالان شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران و دیگر فعالان در فضای مجازی ایران و همچنین دیگر رسانه ها و کشته شدن بیش از 20 تن از شهروندان در اثر شکنجه در بازداشتگاههای ایران طی دو ماه دی ماه و بهمن ماه با توجه به تجمعات اعتراضی شهروندان در ایران که این تجمعات به دلیل تغییر در شرایط معیشتی بود ، بازداشتهای گسترده زنان در حمایت از حقوق انسانی خود منطبق با مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و سرکوب جنبشهای مدنی زنان در ایران و سرکوب شهروندان کُرد و بلوچ در ایران مورد بررسی قرار گرفت در این جلسه از شورای حقوق بشر نمایندگان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله نماینده اتحادیه اروپا ، آلمان ، استرالیا ، اسپانیا ، ایالات متحده آمریکا ، اسرائیل و چند کشور دیگر ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران مراتب نگرانی خود را از روند رو به افزایش سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران ابراز کرده اند .
در ادامه نمابنده کشورهائی از قبیل : چین ، روسیه ، سوریه ، ونزوئلا ، و چند کشور دیگر در حمایت از حاکمان ایران صحبت کردند .
در این بین یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن این است که نقض حقوق بشر و سرکوب و شکنجه جای هیچ گونه حمایتی ندارد و باعث شرم است حکومت جمهوری اسلامی با دارا بودن پرونده ای سیاه در نقض حقوق بشر نمابنده آن کشور ((جواد لاریجانی)) دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه از موضع حقوق بشری ایران در دفاع از حاکمان سرکوبگر در ایران اقدام به فرافکنی نموده و با بردن مسئله به جنگ سوریه ، درگیریهای یمن و فلسطین سعی در گمراه کردن هدف و موارد مورد تاکید شورای حقوق بشر داشت . آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است این نکته است که باید سازمان ملل متحد راه حلی تداوم دار برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران پیدا کند و صرف صدور یک قطع نامه نمی تواند حکومت جمهوری اسلامی را از نقض حقوق بشر و ، اعدام و #سرکوب بازدارد .
باید با ایجاد محدودیتهای دیپلماتیک ، فشارهای سیاسی در مجامع بین المللی این پیغام را به گوش حاکان ایران برساند که . هر انسانی محق به برخورداری از برابری و باید با عدم تبعیض در ایران زندگی کند.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود