برگزاری دادگاه تجدید نظر شامیرام عیسوی

روز ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۷ (۹ مه ۲۰۱۸)، اولین جلسه دادگاه تجدید نظر در حکم ۵ سال زندان شامیرام عیسوی برگزار شد. گزارش شده که نماینده دادستان با طرح اتهاماتی “بی اساس” کل خانواده این مسیحی آشوری‌زبان را به فعالیت علیه نظام متهم کرده است.
به گزارش سازمان ماده ۱۸ ، دختر خانم عیسوی در گفتگوئی اعلام کرد در اين جلسه، قاضی با احترام برخورد کرده ولی تنها دفاعيات كتبی را که توسط وكيل نوشته شده بود پذیرفته و سؤال و جوابی از مادرم صورت نگرفته است. نماينده دادستان به دفاعيات وكيل بصورت كتبی پاسخ داد.“ وی همچنین افزود: ”قاضی پس از خواندن اين دفاعيه حكم را صادر خواهد كرد.“ قاضی حسن بابایی، صدور رأی نهایی را به جلسه بعدی دادگاه موکول کرده است. تاریخ جلسه بعدی دادگاه هنوز به خانم عیسوی و وکیل او ابلاغ نشده است. شامیرام عیسوی، در خرداد ماه ۹۶ به دادگاه انقلاب احضار شده بود و بعد از تفهیم اتهام با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.
دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاالله احمد زاده خانم شامیرم عیسوی را در روز ۱۶ دی­ماه ۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی با شرکت در کلیساهای خانگی، شرکت در سمینارهای مسیحی در خارج از کشور، و همچنین آموزش رهبران مسیحی در ایران جهت جاسوسی“ به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. این رای با اعتراض خانم عیسوی روبرو شد.
لازم بهج توضیح است که همسر شامیرام عیسوی، کشیش ویکتور بِت تَمرز نیز به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. پرونده این کشیش شناخته شده آشوری و سه نوکیش مسیحی همراه در پرونده او، در مرحله تجدیدنظر خواهی است. اولین جلسه دادگاه تجدید نظر برای چهار شهروند مسیحی متهم به «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و اداره گروه‌های خانگی و مسیحیت تبشیری» روز ۵ اردیبهشت ماه برگزار شده بود.
فرزند آنان «رامئیل بت تمرز» نیز با اتهامات مشابهی روبروست و اکنون با قرار وثیقه به طور موقت آزاد است.
از زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای «شبکه کلیساهای خانگی» را به عنوان تهدیدی علیه ارکان مشروعیت نظام اسلامی ایران قلمداد کرد، دادگاه‌های انقلاب، شرکت و یا عضویت در این کلیساها را به «اقدام علیه امنیت ملی» تعبیر می‌کنند.

Comments

Popular posts from this blog

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود