مرگ مشکوک مریم آروین، وکیل دادگستری، پس از آزادی موقت از زندان






 منابع خبری از «مرگ مشکوک» مریم آروین، یکی از وکلای بازداشت شده، پس از آزادی موقت از زندان خبر می‌دهند.

خانم آروین وکیل جوان و عضو کانون وکلای استان کرمان، ۹ آذر حین دفاع از موکلانش که از معترضان بازداشتی کرمان بودند، در صحن دادگاه سیرجان بازداشت شد.
مقامات قضایی همچنین مادر او، طیبه نظری، را نیز که برای پی‌گیری به آن جا مراجعه کرده بود بازداشت کرده بودند.
مریم آروین ۲۱ آذر به قید کفالت آزاد شده بود و بنا بر گزارش‌ها، قرار بود در روزهای آینده رأی دادگاه برای او صادر شود. در بیانیه کانون وکلای کرمان به علت درگذشت خانم آروین اشاره‌ای نشده است.
در ماه‌های گذشته شماری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، پس از آزادی به طور مشکوک درگذشته‌اند و علت مرگ آنها «خودکشی» اعلام شده است.
مرگ چند زندانی پس از آزادی همچون محسن جعفری‌راد، عرشیا امام‌قلی‌زاده، یلدا آقافضلی، و هستی حسین‌پناهی پرسش‌های بسیاری درباره نحوه برخورد مقامات جمهوری اسلامی با زندانیان ایجاد کرده است.
مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، درباره «مرگ مشکوک» خانم آروین گفت که بر اساس «آن چه ما از جمهوری اسلامی دیده‌ایم و می‌شناسیم، به نظر می‌رسد او قربانی یک قتل حکومتی دیگر شده است.»
از آغاز این دور اعتراضات سراسری که پس از کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی به راه افتاد، دست‌کم ۴۴ وکیل دادگستری در ایران بازداشت شده‌اند

Comments

Popular posts from this blog

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر