اعدام دست کم دو زن زندانی فردیس کرج

 

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۱، در ماههای دی و بهمن ماه سال جاری، دستکم دو زن زندانی در زندان فردیس کرج اعدام شدند.

بنا به گزارش یک منبع موثق، صبح روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، فریبا حسینی یک زن زندانی متهم به قتل، در زندان فردیس کرج اعدام شد. وی مادر دو فرزند بوده و به اتهام قتل دستگیر و به این اتهام به اعدام محکوم شده بود.
فریبا حسینی از ۶ سال پیش در زندان بوده است.

یک زن زندانی دیگر نیز به نام نظیفه از زندان فردیس کرج، در اواسط دی ماه ۱۴۰۱، در زندان فردیس کرج اعدام شده است.
نظیفه یک زن تبعه افغانستان بود. او به اتهام قتل همسرش در زندان فردیس کرج محبوس و به همین اتهام به اعدام محکوم شده بود. نظیفه که نام خانوادگی او احراز نشده، دارای دو فرزند بود.

این منبع اضافه می کند که در زندان فردیس کرج تعداد زیادی زن افغان به اتهامات سرقت، مواد مخدر و قتل زندانی بوده و بدون هیچ پشتیبانی در وضعیت بلاتکلیف به سر می برند.

در شرایط سرکوب در زندان های ایران، اخبار بسیاری از اعدام ها بخصوص اعدام زنان در سکوت خبری و سانسور رسانه های حکومتی اطلاع رسانی نمی شود. در این میان زنان در بی عدالتی و بی قانونی مطلق اعدام و زندانی می شوند.

لازم به ذکر است که در زندان ها و بازداشتگاه های ایران زنان بدترین شرایط را داشته و سخت ترین شکنجه ها را تحمل می کنند. پیش از این اخباری منتشر شده که حکایت از تعرض به زنان زندانی دارد.

کانون حقوق بشر ایران اعدام زنان زندانی را محکوم میکند.


Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود