قتل حکومتی یک جوان بلوچ توسط نیروهای کلانتری

 


 ابراهیم ریگی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر سیستان و بلوچستان، اندکی پس از آزادی به قید وثیه، متعاقب ربایش توسط ماموران کلانتری ١٢ زاهدان، بر اثر ضرب‌وشتم شدید ماموران این نهاد حکومتی کشته شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بعد از ظهر روز چهارشنبه ٣ اسفند ١٤٠١ (٢٢ فوریه ٢٠٢٣) ابراهیم ریگی، ٢٤ ساله پزشک جوان اهل زاهدان در بازداشتگاه کلانتری ١٢ این شهر توسط نیروهای حکومتی به قتل رسید. وی در جریان انقلاب ژینا شمار زیادی از مجروحان را تیمار کرده بود .

وی  چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «عزیزان من این را بدانید حتی مرگ حتى اعدام کردن من برای من دیگر مهم نبود چون من در این سرزمین بارها از دنیا رفته ام. پیشنهادهای زیادی به من برای خروج از این سرزمین دادند از سراسر دنیا به من پیام دادند اما من شهر خود و مکی را ترک نخواهم کرد.»

این جوان حوالی ساعت ۴ در خیابان "کریم پور" زاهدان مورد ربایش نیروهای کلانتری ۱۲ منطقه بعثت زاهدان قرار گرفته و پس از انتقال به این کلانتری، بلافاصله بر اثر ضربات ماموران کشته شده است. 

سایت حال وش در اینباره نوشته است، قاضی پرونده شعبه ویژه قتل، آقای جهانتیغ، قاضی کشیک و پزشکی قانونی، قتل ابراهیم ریگی توسط ماموران این کلانتری را تایید کرده‌اند.  

خانواده این جوان کشته شده، از تحویل جسد خودداری کرده و پیکر وی هم‌اکنون در پزشکی قانونی زاهدان نگهداری می‌شود. 

ابراهیم ریگی، جوان اهل زاهدان در ٢١ مهر ۱۴۰۱ بازداشت شد و پس از یک دوره بازجویی در بازداشتگاه نهادهای حکومتی، در ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود