اعدام زندانی سیاسی حسن عبیات

 


به گزارش کانون حقوق بشر ایران، به نقل از العربیه، صبح روز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسی حسن عبیات در زندان سپیدار اهواز اعدام شد.

حسن عبیات، متولد ۱۳۵۷، اهل حمیدیه اهواز، متاهل و دارای یک فرزند بود. حسن عبیات فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور شهر سوسنگرد بوده و در دی ماه سال ۹۰ به اتهام عضویت در گروههای مخالف نظام بازداشت شد.

او را که همراه با تعدادی دیگر از شهروندان اهواز، خالد عبیداوی، عیدان بیت سیاح، جاسم ساعدی، رضا عبیداوی و جلیل نعامی بازداشت شده بود، بشدت مورد شکنجه با کابل قرار دادند.
بازجویان اطلاعات از وی و دیگر هم پرونده ای های او با توسل به شکنجه اعتراف اجباری گرفته و برعلیه ایشان در پرونده استفاده کردند.

وی سپس توسط قاضی فرهادوند در سال ۹۱ به محاربه و قتل محکوم و به اعدام محکوم شد. موارد کیفرخواست او «محاربه با خدا و افساد فی الارض، تاسیس تشکیلات مخالف با جمهوری اسلامی و ارتباط با خارج و اقدام علیه امنیت کشور» اعلام و به همین اتهامات به اعدام محکوم شد.

حسن عبیات در تیرماه ۹۸ از زندان شیبان اهواز به زندان سپیدار منتقل شد.

لازم به ذکر است که روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، شش زندانی سیاسی از هموطنان اهوازی با اسامی:
علی مجدم فرزند صالح، معین خنفری فرزند صادق، محمدرضا مقدم فرزند مصطفی، سیدسالم موسوی فرزند خلف، سیدعدنان موسوی فرزند یونس، حبیب دریس فرزند عبدالامیر به محاربه و اعدام محکوم شده اند.

حکم اعدام این زندانیان سیاسی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز صادر شده است.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود