مسمومیت‌ سریالی دختران دانش‌آموز؛ خانواده‌ها تجمع کردند، برخی مدارس تعطیل شدند

  


مسمومیت‌ دختران دانش‌آموز در مدارس مختلف ایران با شروع هفته جدید ادامه پیدا کرد و تازه‌ترین مورد به دو مدرسه در استان همدان و یک مدرسه در استان فارس «حمله گازی» شده است..

گزارش‌های رسیده به «صدای آمریکا» از تعطیلی برخی از مدارس در منطقه یک تهران بواسطه جلوگیری از تکرار این اتفاقات به درخواست اولیا حکایت دارد. منابع آگاه در ایران به «صدای آمریکا» گفته‌اند برخی از مدارس اقدام به تدوین پروتکل‌های پیشگیرانه کرده‌اند و در مدارس مناطق زعفرانیه و الهیه تهران حتی ماموران نیروی انتظامی در مقابل مدارس حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «تابناک» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودرآهنگ خبر داد.


علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: «در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد.»

او با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های استان در حال آماده باش هستند، گفت: «حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.»

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت:‌ «صبح امروز ۲۷ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.»

خبرگزاری تسنیم هم به نقل از حمیدرضا شعبانی نوشت: «حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است و در حال حاضر مسئولان در محل حضور دارند و در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستند.»

خبرگزاری «تسنیم» نوشت: «در آذربایجان غربی نیز ۳۰ دانش‌ آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز شنبه سیزدهم اسفند به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند. این دانش‌ آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.»

همچنین خبرگزای «مهر» نوشت: «تعدادی از دانش آموزان در منطقه اسلام‌آباد کرج احساس مسمومیت کردند و بلافاصله عوامل اورژانس به این مدرسه اعزام شدند.»


امروز ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در دبیرستان دخترانه‌ی‌ معصومه‌ی تبریز نیز دانش‌آموزان پس از شنیدن بوی گاز، مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

وب‌سایت عصر ایران نیز در همین رابطه نوشت: « ۲۹ دانش‌آموز مدرسه دخترانه ولی‌عصر (عج) زنجان به دلیل مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شدند.»

رسانه‌های ایران همچنین به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش البرز نوشتند: «تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس اسلام‌آباد کرج احساس مسموم شدند»

با گسترش مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران، شماری از مردم تهران روز شنبه ۱۳ اسفند، با تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش منطقه ‌۵ تهران با سردادن شعار «دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست» نسبت به شرایط موجود و مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر اعتراض کردند.

در ادامه واکنش‌ها به این موضوع در تهران دانش آموازان مدرسه ابن سینا و هنرستان فنی علاقه مندان در تهرانسر و در حمایت از دختران دانش آموزی که مورد حمله با گازهای مسموم کننده قرار گرفته بودند از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود