اقدام به خودکشی سهیلا محمدی، زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه

 


سهیلا محمدی زندانی سیاسی کُرد و اهل سلماس که از دو سال پیش در زندان مرکزی ارومیه محبوس است، به نشانه اعتراض به عدم موافقت با درخواست عفو خود، اقدام به خودکشی نمود.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بعدظهر روز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ (۲۱ فوریه ۲۰۲۳)، سهیلا محمدی زندانی سیاسی اهل سلماس که بیش از دو سال است در زندان مرکزی ارومیه محبوس است، در آشپزخانه بند زنان با چاقو اقدام به خودکشی نمود 

به گفته یک منبع مطلع از زندان ارومیه، سهیلا محمدی طی بیش از دو سال گذشته با فشار مداوم سپاه پاسداران از حق اعزام به مرخصی محروم بوده و روز سه‌شنبه پس از آنکه جواب رد به درخواست وی جهت عفو داده شده، اقدام به خودکشی کرده است.

این منبع در ادامه اظهار داشت که وی با چاقو به سینه خود (نزدیکی قلب) زده و خون زیادی از بدنش رفته است. قابل ذکر است که نهادهای امنیتی اجازه نداده‌اند که این زندانی سیاسی جهت مداوا به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شود و در حالی که وضعیت جسمانی نامناسبی دارد، در درمانگاه زندان تحت مداوا می‌باشد.

سهیلا محمدی ٣٠ ساله،  پاییز ۱۳۹۹ در سلماس توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از چند ماه بازجویی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.

وی بعدها توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده از آن زمان بدون حق استفاده مرخصی در بند زنان زندان مرکزی ارومیه محبوس می‌باشد.
 

قابل ذکر است که خبر بازداشت و صدور حکم حبس برای سهیلا محمدی تاکنون رسانه‌ای نشده و هه‌نگاو به عنوان اولین منبع این خبر را رسانه‌ای می‌کند.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود