۵۴ کشور جهان اعدام معترضان در ایران را محکوم کردند

 


 پنجاه و چهار کشور جهان در بیانیه‌ای صدور احکام اعدام برای معترضان در ایران و اجرای این احکام را محکوم و  کردند. معاون وزیر خارجه کاستاریکا این بیانیه را در جلسه صبح سه‌شنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل قرائت کرد.

«محبت نیوز»- در دومین روز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ۵۴ کشور جهان با صدور بیانیه مشترکی ضمن محکومیت نقض حقوق بشر در ایران خواستار توقف استفاده از مجازات اعدام در ایران شدند.

کشورهای امضاکننده این بیانیه که تمرکز آن بر استفاده از مجازات اعدام علیه معترضان است، جمهوری اسلامی را به دلیل بهره‌گیری از مجازات اعدام برای «ایجاد ترس» و ساکت کردن مخالفان محکوم کرده‌اند.

در این بیانیه مشترک که توسط معاون وزیر خارجه کاستاریکا قرائت شد، نسبت به نقض گسترده استانداردهای بین‌المللی آیین دادرسی عادلانه، از جمله ممانعت از دسترسی به وکیل انتخابی و استفاده از «شکنجه» برای اعتراف‌گیری توسط حکومت جمهوری اسلامی ابراز نگرانی شد.

این بیانیه همچنین از مقامات جمهوری اسلامی می‌خواهد که با مکانیزم‌های موجود حقوق بشری سازمان ملل همکاری لازم را انجام دهد.

این در حالی است که روز گذشته وزیر خارجه جمهوری اسلامی با حضور در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر در مقر سازمان ملل در ژنو، از کارنامه حقوق بشری حکومت در ایران دفاع کرد.

Comments

Popular posts from this blog

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود