آزادی نوکیش مسیحی «مهدی روح پرور» از زندان اوین

 


 مهدی روح پرور توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه‌ به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

«محبت نیوز»- نوکیش مسیحی مهدی روح پرور که به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق «تشکیل کلیسای خانگی» در حال گذراندن محکومیت پنج ساله خود بود، از زندان اوین آزاد شد .

وب سایت سازمان ماده ۱۸ ضمن تائید خبر آزادی این نوکیش مسیحی نوشت، مهدی روح پرور همزمان با مسلم (هادی) رحیمی یکی دیگر از مسیحیان محبوس در اوین، اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱ از این زندان آزاد شد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی هم‌زمان با سالگرد انقلاب ۵۷، روز یک‌شنبه ۱۶ بهمن اعلام کرد که با موافقت علی خامنه‌ای «ده‌ها هزار» متهم و محکوم شامل «عفو و بخشش» می‌شوند. در واکنش به این اقدام که از آن به عنوان «عفو رهبری» تعبیر می‌شود، سازمان حقوق بشر ایران در توییتی تأکید کرد: «عفو ریاکارانه معترضان به دست علی خامنه‌ای یک اقدام تبلیغاتی است.»

گفتنی است دادگاه انقلاب چهار نوکیش مسیحی، مهدی اکبری، مهدی رخ پرور، فاطمه شریفی و سیمین سهیلی نیا، را که بهمن ماه سال ۱۳۹۷، در منطقه آریاشهر تهران همزمان با یورش هماهنگ مأموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت شده بودند، در مهر ماه سال ۹۹ در مجموع به تحمل ۳۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. برای آزادی این چهار نفر، وثیقه سنگین هفت میلیارد تومانی تعیین شده بود.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود