کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود




بر اثر شلیک مأموران یگان ویژه به خوردو یک خانواده در اصفهان، کودکی دو ساله کشته شد. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان می‌گوید علت تعقیب خودرو «گزارش مشکوک بودن» اعلام شده اما از آن «هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده» است.

شامگاه جمعه گزارشی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن، پدر و مادری به همراه دو فرزند خردسالشان در حال سفر بودند و کامیون یگان ویژه جلو آنها پیچیده بود. راننده به گمان این که آنها «خفت‌گیر» هستند، تلاش کرد راهش را عوض کند اما نیروهای یگان ویژه به آنها شلیک کردند و کودک دو ساله آنها «امیرعلی» با شلیک به سر جان باخت.

محسن بنیمی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان، روز شنبه ۱۳ اسفند درباره این واقعه به خبرگزاری میزان گفت: «مأموران انتظامی به محض دریافت گزارش و شناسایی خودرو، طرح مهار خودرو را اجرایی کردند.»

به گفته او، «خودرو سواری پژو حین اجرای طرح مهار پلیس، از ایست و بازرسی شهرستان ورزنه عبور کرد» و «مأموران برای متوقف کردن خودرو مذکور به سمت آن تیراندازی کردند.»

این مقام ارشد قضایی استان اصفهان با بیان این که «یکی از تیرهای شلیک‌شده به یکی از چهار سرنشین خودرو که کودک بود اصابت» کرد و کشته شد، اضافه کرد که سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان پرونده را بررسی می‌کند و تحقیقات پیرامون آن آغاز شده است.

به گفته بنیمی بنا بر گزارش نیروی انتظامی، «خودرو مذکور از محلی که باید متوقف می‌شده عبور کرده» و «این مورد نیز در دست بررسی است»، اما از این ماشین «هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است.»

بنا بر گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، محمد موسی‌کاظمی به همراه همسرش نسیم و فرزندان دوقلوی خود امیرعلی و امیررضا متولد آذر ۹۹، در سفری تفریحی از تهران به اصفهان بودند؛ ماشینی که «شباهتی هم به ماشین پلیس نداشت» ناگهان «از پشت تپه» جلو آمد و راننده به گمان این که آنها «دزد» هستند، گاز داد و «آنها بی‌پروا شلیک می‌کنند و به سر امیرعلی» اصابت کرد.

حساب تلگرامی «اعتراض بازار» گزارش داده که مقامات جسد این کودک خردسال را به خانواده تحویل نداده و گفته‌اند «خودمان می‌آوریم تهران» و «مأموری که شلیک کرده بازداشت شده» اما در پرونده «ثبت کرده‌اند قتل غیرعمد.»

این نخستین بار نیست که مأموران نیروی انتظامی به بهانه «مشکوک بودن» به خودروهای شهروندان به طور مستقیم شلیک می‌کنند.

در اوایل دی ۱۴۰۱، کودکی ۱۲ ساله به نام سها اعتباری در واقعه‌ای مشابه با شلیک مستقیم مأموران کشته شد.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر