حکم اعدام سرکوت احمدی فعال سیاسی اهل روانسر مخفیانه اجرا شد

 




 حکم اعدام سرکوت احمدی، فعال سیاسی اهل روانسر که از دو سال پیش در زندان مرکزی کرمانشاه (کرماشان) محبوس بود، مخفیانه در این زندان اجرا شد.

 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، سحرگاه چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ (۲۲ فوریه ۲۰۲۲۳)، حکم اعدام سرکوت احمدی (آرش) فعال سیاسی اهل روانسر مخفیانه در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اجرا شد.

سرکوت احمدی ۲۹ ساله، فعال سیاسی و عضو سابق حزب کومله کُردستان ایران، ژانویه سال ۲۰۲۱ در حالی که از این حزب جدا شده بود و به قصد رفتن به اروپا از راه ارومیه در حال رفتن به ترکیه بود، توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه منتقل شد.
 

این فعال سیاسی بعدها توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اتهام قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی به نام سرگورد حسن ملکی به اعدام محکوم شده بود.
 

حسن ملکی ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در مقابل درب منزل خود توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد که بعدها گروه "مبارزین پرچم سرخ" (تێکۆشەرانی ئاڵای سوور( مسئولیت آن را بر عهد گرفت.
 

قابل ذکر است که چند روز پس از کشته شدن حسن ملکی دست‌کم ۱۲ نفر از اعضای خانواده سرکوت احمدی فعال سیاسی کُرد از جمله پدر، خواهر، داماد و... که آن زمان در سلیمانیه اقلیم کُردستان بود، توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده بودند.

Comments

Popular posts from this blog

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود