مرتضی محمدی برادر سیروان محمدی، شهروند بازداشت‌شده توسط نیروهای حکومتی ربوده شد

 


 مرتضی محمدی، برادر سیروان محمدی شهروندی که در بازداشتگاە ادارە اطلاعات به سر می‌برد؛ توسط نیروهای حکومتی در سنندج مورد ربایش قرار گرفت.

 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه روز دوشنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۱ (٢٠ فوریه ٢٠٢٣) مرتضی محمدی، ٢٨ ساله در میدان مادر شهر سنندج و در حالی که با خودرو به سمت منزل در حال حرکت بود، توسط نیروهای حکومتی متوقف و ربوده شد.
 

به گفته منابع مطلع، نیروهای حکومتی با تیراندازی مستقیم مرتضی محمدی را در مسیر خانه متوقف کرده و خودرو این شهروند را نیز توقیف و به ستاد خبری اطلاعات منتقل کرده‌اند.
 

این شهروند پس از ربایش با برقراری یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده، از نگهداری خود در ستاد خبری اطلاعات سنندج خبر داده است.
 

سیروان محمدی، برادر مرتضی محمدی که دو ماه پیش پس از شکنجه شدید و شکستگی چند ناحیه بدن از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شده بود؛ بار دیگر در روز یکشنبه ١۶ بهمن ١۴٠١ توسط نیروهای این اداره با یورش مسلحانه در منزل ربوده شد.
 

در جریان ربودن سیروان محمدی، برادر وی ابراهیم محمدی و پدر آن‌ها، مورد ضرب‌وشتم شدید قرار گرفته‌ و به شدت زخمی شدند. او روز چهارشنبه ٢۵ آبان ١٤٠١ در سنندج، توسط نیرو‌های حکومتی ربوده و به قرارگاه شهرامفر منتقل شد.
 

سیروان محمدی بارها جهت اخذ اعتراف اجبار تحت شکنجه قرار گرفته و نیروهای حکومتی به طور مستمر با مراجعه به محل سکونت، خانواده وی را در این مورد تحت فشار قرار داده‌اند.

Comments

Popular posts from this blog

قتل یک زن توسط همسرش در بندر کیاشهر

کشته شدن کودک دو ساله در اصفهان توسط مأموران؛ مقام قضایی: خودرو «مشکوک» بود